Beton prostý je beton nevyztužený nebo vyztužený jakoukoliv
betonářskou ocelí v množství do 15 kg/m3 konstrukce.
Beton železový
je beton vyztužený jakoukoliv betonářskou ocelí v množství přes 15 kg/m3
konstrukce.
Deska je konstrukce z betonu prostého nebo železového, na niž je kolej uložena bez upevnění nebo s upevněním kotevními háky, roznášející tlaky koleje.
Kolejivo drobné jsou součástí železničního svršku, sloužící ke spojení kolejnic do kolejnicových pásů a k jejich připevnění k podkladním konstrukcím.
Prahy jsou konstrukce z betonu prostého nebo železového zřizované rovnoběžně s osou koleje a roznášející její tlaky.
Spodek železniční městské dráhy je z hlediska rozpočtování
objekt vytvořený zemními pracemi (výkopy, násypy, úpravy podloží, vrstvy ze
sypanin k zvláštním účelům, úpravy povrchu zemního tělesa apod.), propustky
světlosti do 2 m a zdi výšky do 2 m.
Svršek železniční městské dráhy
je objekt vytvořený z těchto částí: podkladů (podsypů), pražců, betonových prahů
a desek, popř. kolejového lože, kolejí a kolejových rozvětvení, tramvajových
panelů kolejových a mezikolejových.
© RTS, a. s. | Lazaretní | 615 00